Persoonlijke coaching voor medewerkers
Voordelen werkgever
 

Primair is ‘education permanente’ vooral in het belang van een medewerker zelf. Het verzekert een sterke en onafhankelijke positie op de arbeidsmarkt. Ook voor de werkgever zijn goed functionerende medewerkers van wezenlijk belang. Veel werkgevers investeren daarom in opleiding en persoonlijke ontplooiing van hun medewerkers.
 

In een harmonische werknemer – werkgever relatie is er sprake van balans tussen vraag en aanbod. De werknemer zet kennis, motivatie, ervaring en persoonlijke vaardigheden in. De werkgever biedt werk, een stimulerende werksfeer, opleidingsfaciliteiten en een marktconform salaris.
Als er balans is, functioneert de werknemer goed en met plezier en levert zo een goede bijdrage aan het succes van de organisatie.

Periodieke evaluatie van deze balans gebeurt structureel via functioneringsgesprekken en op andere momenten.
 

Op bepaalde momenten kan, zowel voor succesvolle medewerkers als ingeval van stagnatie in de carrière, persoonlijke coaching voor een medewerker zeel zinvol zijn en de werkgever veel voordeel geven.
 

Succesvolle medewerkers
Voor succesvolle medewerkers is persoonlijke coaching zinvol om de uitstroom van goede medewerkers te beperken, ingeval medewerkers in een nieuwe functie starten en in het kader van talent ontwikkeling.
 

Stagnatie, Burn-out, Outplacement
Als medewerkers niet meer goed functioneren kan persoonlijke coaching de medewerker weer in beweging brengen. Het resultaat is een sterkere positie binnen het bedrijf of een nieuwe uitdaging elders.